kojih Katolici moraju biti svjesni prilikom svojih ispovijedi
Sve teme su preuzete iz
Svetog Pisma, Učiteljstva Crkve i svetaca (nisu moje)
Ovim nastavljam moj subotnji niz reprodukcija s moje izvorne
stranice, Padre Peregrino (Otac
Hodočasnik). Ovo je moj najčitaniji članak. Strani YouTuberi dali su
botovima da to čitaju naglas na svojim kanalima otkako sam ga ja izvorno
objavio (bez moje zasluge) s više od milijun pregleda. Ne trebam zasluge od
njih (ili vas), ali želim da znate da nisam plagirao ono što je u prošlosti
postalo viralno. Ja sam bio taj koji je napisao izvorni članak ovdje i ovdje ćemo to reproducirati riječ
po riječ:
Dio I: Zašto nam je potrebna Ispovijed i što je smrtni grijeh?
Ako znate I. dio, možete prijeći na
II.
Svi
smo rođeni u istočnom grijehu, što znači status
quo čak i najslađe dijete na zemlji prije krštenja ima prirodnu
dobrotu, ali ne i nadnaravnu dobrotu. Ipak, Bog ima plan nadnaravnog blaženstva
isplaniranog za to dijete na nebu i tijelom i dušom. Budući da nas preneseni
istočni grijeh sve odvaja od Boga, bila je potrebna velika žrtva Bogočovjeka da
se svaka osoba rođena u grijehu pomiri s Bogom [dakle svi
rođeni, osim Adama i Eve koje je Bog stvorio i koji su krivi za Istočni grijeh],
jer samo čista, besprijekorna i bezgranična žrtva može ublažiti beskrajnu
uvredu protiv beskrajno dobrog Boga. Čovjeka, jer je potrebna ljudska žrtva
stoga što “bez prolijevanja krvi nema oproštenja grijeha” (Hb 9:22). Dakle, jedino što nas grješnike može
pomiriti s Bogom je Bogočovjek, Isus Krist na svom križu. Zasluge Njegove
muke, smrti i uskrsnuća priopćene su prvo krštenjem (1 Pt 3,21), a kasnije
ispovijedanjem stvarnih grijeha svećeniku (Iv 20,22-23).
Ako
imamo milost da budemo kršteni kao bebe ili čak kao odrasli, tada smo stekli
ono što se zove "milost posvećenja". Jedini način na koji Katolik
može izgubiti milost posvećenja je počinivši smrtni grijeh. Svaki katolik na planeti je ili u
posvećujućoj milosti ili smrtnom grijehu. Nema sive zone po ovom pitanju.
Izuzetno je crno-bijelo: Ponovno, svaki
kršteni Katolik na planeti je ili u posvetnoj milosti ili smrtnom grijehu.
Oni koji umru u posvećujućoj milosti idu u raj, ili u raj preko čistilišta. Oni
koji umru u smrtnom grijehu idu u pakao. Postoje mnogi grijesi poput ubojstva
ili zlostavljanja djece za koje većina katolika zna da su smrtni grijesi. Ali
Pape, sveci, Biblija i Učiteljstvo su božanska objava koja vrlo jasno pokazuje
da većina modernih katolika propušta određene velike smrtne grijehe u svojim
ispovijedima. Ispod sam naveo 15 najčešće "propuštenih" smrtnih
grijeha, ne nužno prema težini. Počinjem sa seksualnim grijesima ne zato što su
najupadljiviji, nego jednostavno da ih prvo maknem s puta. (Zapravo mrzim
pisati ovakve postove na blogu, ali kako ne brinuti za toliko izgubljenih
Katolika.)
Što
je laki, a što smrtni grijeh? 1. Ivanova 5 pravi razliku između lakog i smrtnog
grijeha: "Svaka je nepravda grijeh, a postoji grijeh na smrt" (1. Iv
5,17). Laki grijeh je manji grijeh koji se može osloboditi prošenjem Božjeg
oprosta i moljenjem molitve Oče naš (slično načinu na koji protestanti tvrde da
smo oslobođeni grijeha općenito, jer ne prave razliku između lakih i smrtnih
grijeha, iako je to izričito u Svetom pismu!). Smrtni grijeh, međutim, izbacuje
Presveto Trojstvo iz naše duše i jedini način da ponovno steknemo Isusovo
prijateljstvo jest ispovijed kod svećenika (Iv 20,23). Što predstavlja smrtni
grijeh? Prvo, teška djela, ali “osim teških stvari, potrebna je i puna svijest
o težini stvari, zajedno s namjernom voljom da se počini grijeh.” (Katekizam
svetog Pija X.). Sada, većina naglaska tijekom proteklih 50-70 godina stavljena
je na subjektivna dva dijela te gornje definicije. Ali čak i novi Katekizam
Katoličke Crkve kaže o pobjedivom (lijenom) neznanju da se "ovo neznanje
često može pripisati osobnoj odgovornosti. To je slučaj kada se čovjek 'malo
trudi otkriti što je istinito i dobro, ili kada je savjest postupno gotovo
zaslijepljena navikom činjenja grijeha.' U takvim slučajevima, osoba je kriva
za zlo koje počini."-(KKC 1790-1791). Drugim riječima, ako čitate ovaj
post na blogu, odgovorni ste za poznavanje niže navedenih 15 grijeha.
Čak i ako sada prestanete čitati, i
dalje ste odgovorni pred Bogom.
Međutim,
dobra vijest je da ćete uz opću ispovijed (životnu ispovijed) svih svojih
grijeha izaći iz ispovjedaonice čisti i snažni poput djeteta na dan krštenja. I
osjetit ćete to — odmah. Jedina stvar koja je veća od vaše sposobnosti da
griješite je sposobnost vašeg Nebeskog Oca da vam oprosti, stoga vam obećavam
da je Bog dovoljno moćan da oprosti čak i najteže ili najneugodnije grijehe koje uz iskreno kajanje priznate. Mi
svećenici smo ih sve već čuli, pa nas je nemoguće šokirati. Nećemo biti zli
prema vama. Ispovijed se može činiti teškom, ali razmislite o zamjeni:
mijenjate 10 minuta sramote za vječnost u Paklu što je Gospodin Isus platio
mučenjem 17 sati za vas od Maslinskog vrta do Kaifine kuće do bičevanja do
križa. Zasluge Njegove smrti za vas
priopćene su krštenjem i ispovijedi. To je kompromis: da je Isus Krist
platio kaznu za sve niže navedene grijehe. Takvo je Njegovo beskrajno milosrđe.
Dakle, samo ispovjedite dolje navedene grijehe solidnom svećeniku (naime, koji
će poštovati vašu savjest) i osjetit ćete skidanje težine svijeta sa svojih
ramena. Samo vjerujte crkvenim svecima i liječnicima koje citiram u nastavku o
tome što je smrtni naspram lakog grijeha. Ako
imate bilo koji od sljedećih grijeha na svom srcu, trebate ga ispovjediti (s
brojem, čak i ako mu broj možete samo procijeniti) kako biste izbjegli paklenu
vatru i vječni gubitak Boga.
Dio II: 15 smrtnih grijeha koje katolici često ne poimaju u
njihovim ispovijestima
1. Kontracepcija, IVF i pobačaj.
Većina
čitatelja ovdje zna da je abortus ubojstvo. Ali mnogi katolici ne znaju da je
antikoncepcija (u braku ili izvan braka) smrtni grijeh. I sterilizacija
(muškarca ili žene) i/ili kondom (muški ili ženski) je smrtni grijeh. To se
mora ispovjediti da bi se ušlo u posvetnu milost. Ali postoji gori
antikoncepcijski grijeh čak i od kondoma ili sterilizacije u braku. Mnogi
katolici ne znaju da oralna kontracepcija i spirala pola vremena djeluju kao
antikoncepcijsko sredstvo, a pola vremena kao abortiv. Objasnio sam lijek za to
u ovom podcastu ovdje.
To znači da bi katolkinje na piluli (i muškarci koji spavaju s njima) trebali
priznati tu svoju žalost ne samo zbog smrtnog grijeha antikoncepcije u braku,
već i zbog toga što su ubili vlastitu djecu korištenjem pilule, injekcije ili
implantata za kontrolu rađanja u ruci. Svi ovi OC-i su kemijski povezani da
prvo zaustave ovulaciju, a zatim, da podupru čin, onda skinu nutarnju sluznicu
maternice kako bi time izbacili novonastale pojedince (vašu djecu!) u zahod.
Kao što većina čitatelja zna, izvantjelesna oplodnja zahtijeva da žrtvujete
prosječno 20 vlastite djece putem "reduciranja embrija" i
"zamrzavanja" kako biste rodili otprilike dvoje od njih. Dakle, IVF
doslovno ubija i zamrzava mnogo vaše djece kako biste rodili nekoliko njih za
sebe. Bog ipak može oprostiti ubojstvo djece. Ako čak i svećenik ovako žestok
poput mene neće vrištati ni na koga u ispovjedaonici zbog ovog grijeha, onda
neće ni bilo koji drugi svećenik. Ali priznaj, ispovijedi, čak i ako ti prije
nisi bio svjestan toga grijeha.
2. Masturbacija i/ili pornografija,
prije braka ili unutar braka.
Neki
su sveci istaknuli da su grijesi koji su iziskivali fizičku smrt u Starom
zavjetu (judaizam) često grijesi koji su uzrokovali duhovnu smrt u Novom
zavjetu (katolicizam). Bog izravno ubija samo nekoliko ljudi u Starom zavjetu,
a Onan je jedan od njih: "Ali Onan je znao da potomstvo neće biti njegovo.
Pa kad god bi otišao ženi svoga brata, protratio bi sjeme na zemlju, da ne da
podari potomstvo svome bratu, a ono što je učinio bilo je zlo u očima
Gospodnjim, pa je i njega ubio.” (Post 38,9-10). Dakle, sterilizacija i
masturbacija te korištenje kondoma je smrtni grijeh čak i kada se ne koristi
pornografija. Što kažete na pornografiju bez masturbacije? I ovo je smrtni
grijeh budući da je Isus rekao: “Ali ja vam kažem da je svaki koji pogleda ženu
s pohotom već učinio preljub s njom u srcu.” (Mt 5,28). U tom smislu, samo
požuda za ženom ili muškarcem na ulici može biti smrtni grijeh, ali na sreću
sveti Franjo Saleški (crkveni doktor) daje nam neke parametre da znamo jesmo li
pristali na takva iskušenja: 1
3. Neskromnost, uključujući nošenje
tajica i kratkih hlačica.
Ovdje
bih mogao citirati bezbroj svetaca, ali najsažetiji opis je ono što je Majka
Božja rekla u Fatimi: “Uvest će se
određene mode koje će jako vrijeđati našeg Gospodina.”—Naša Gospa od
Fatime, 1917. Kakva je to određena moda? Ako ne tajice i kratke hlačice, što
onda? Čudno, mnoge katolkinje znaju ovaj citat iz Fatime, ali ga primjenjuju
samo na žene koje nose manje nego
one same. Dame, kada čujete citat Gospe Fatimske da će vas određena moda
odvesti (i muškarce koji vas gledaju) u pakao, zamišljate li neko imaginarno
vrijeme u 3022. godini kada će neka moda postati gora od tajica i kratkih
hlačica? Što bi moglo otkriti više od nečega što pokazuje svaki kutak i
pukotinu ispod vašeg struka? Kakva bi to čarobna odjeća mogla biti gora od
toga? Nema ništa. Umjesto toga, dopustite mi da vas uvjerim: Majka Božja je
mislila da će vas kratke hlačice, tajice i bikiniji odvesti u pakao, uključujući i dopuštanje vašim djevojčicama
da nose tajice. Ako nosite ove stvari na Misi, trebali biste također priznati svetogrđe. Ili,
ako ne vjerujete mojem tumačenju Marijinih riječi, samo izvolite. Nosite ga i
pustite svoje kćeri da šepure u markiranim kratkim hlačicama i tajicama. Ali
mogu li predložiti Pascalovu okladu za ovo: Ako je vaš župnik u pravu i Fr. Nix
griješi u svojoj interpretaciji Fatime, onda je najviše što ste izgubili malo
"utjehe" u izbjegavanju tajica jer ste meni vjerovali u pogrešno
stanje. Ali ako je fr. Nix u pravu u svom tumačenju (da Marija nije mislila
ništa gore od tajica i kratkih hlačica) onda samo meditirajte o svojih prvih 15
sekundi u paklu. Kako fr. Z kaže, samo meditiraj o svojih prvih 15 sekundi u
paklu. Meditirajte na tu peć od 7000 stupnjeva petnaest sekundi i spoznaju da
ste upravo izgubili Boga zauvijek jer ste mislili da su tajice (opet, koje
pokazuju svaki kutak i pukotinu vašeg donjeg dijela svakom čovjeku oko vas)
odvele vas i bezbrojne muškarce u pakao zbog "udobnosti". Koristim li
strah od pakla kako bih te naveo da prestaneš nositi tajice i kratke hlačice?
Dakako, da, koristim.
4. Prije braka, ljubavne veze ili
bilo čega strastvenijeg od toga.
Sveti
Toma Akvinski piše: "Odgovaram da se za neku stvar kaže da je smrtno
djelo. Čovjek može griješiti na dva načina. Prvo, zbog svoje vrste, a na taj
način poljubac, milovanje ili dodir ne podrazumijevaju, po svojoj prirodi,
smrtni grijeh, jer je moguće činiti takve stvari bez požudnog užitka, bilo kao
običaj nečije zemlje, ili zbog neke obveze ili razumnog razloga. Drugo, nešto
se kaže biti smrtni grijeh zbog svog uzroka: tako onaj koji daje milostinju,
kako bi nekoga naveo na krivovjerje, smrtno griješi zbog njegove pokvarene
namjere (FS, Q[74], A[8]), da je smrtni grijeh ne samo pristati na čin, već i
na uživanje u smrtnom grijehu. Stoga je blud smrtni grijeh, a mnogo više od te
požude, slijedi da je u takvim sličnim grijesima ne samo pristanak na čin, nego
i pristanak na užitak smrtni grijeh. Posljedično,
kada se ovi poljupci i milovanja rade za ovo zadovoljstvo, slijedi da su oni
smrtni grijesi, i samo se na taj način za njih kaže da su požuda. Stoga,
u onoj mjeri u kojoj su pohotni, oni su smrtni grijesi…”—ST II.II.154.4 c
5. U braku sve neprirodno.
Dva
najveća moralna teologa Crkve, Sveti
Toma Akvinski i sveti Alfons Ligouri uče da je analni seks u braku smrtni
grijeh. Čak je Catholic Answers jednom
imao članak objašnjavajući da je svaki oblik oralnog seksa koji se
temelji na umetanju smrtni grijeh - čak i u braku. Ako
priznate ovaj grijeh, očekujte da će mnogi župnici reći: "To nije
grijeh." Tada ćete reći: "Ali i sveti Toma Akvinski i sveti Alfonz
Liguori kažu da je to smrtni grijeh." Tada će vaš župnik vjerojatno reći:
“Ali oni nisu nepogrješivi.” Ovo otkriva njegov potpuni nedostatak
razumijevanja Božanske objave – da su ex-cathedra
izjava mnogo više od nepogrešivosti u Katoličkoj Crkvi. Nemam vremena svakih
šest godina opet iznova opisivati nekom svećeniku u postu na blogu o smrtnim
grijesima i tome kako se stotine papa slažu s ta dva sveca, pa vas molim da
samo odete do tradicionalnog svećenika koji to zna...ili...izvucite omiljenu
rečenicu modernističkog svećenika: "Molim vas, poštujte moju savjest kada
ovo priznajem!" 2
6. Homoseksualni činovi.
Svi
spolni grijesi (heteroseksualni ili homoseksualni) su smrtni grijesi ako su
počinjeni uz pristanak. Ali homoseksualni grijesi nisu samo pod kategorijom
smrtnih, već i pod kategorijom smrtnih PLUS grijeha za koje se kaže da vape
Bogu za osvetom. To znači da je sodomija jedan od četiri najgora smrtna grijeha
koje možete počiniti. Nema ništa loše u istospolnom prijateljstvu, ali
nabijanje penisa u anus je prljavo, zlo i nasilno. To je sodomija. Znam da neki
svećenici vani čine sodomiju, a drugi svećenici vani ne čine sodomiju, ali
slave one koji je čine. Dopustite mi da budem vrlo otvoren za dobrobit vaše
duše: Ako činite homoseksualne grijehe, a ne pokajete se, ne ispovjedite ih i
ne date sve od sebe da prestanete, otići ćete u pakao zauvijek. Žao mi je što
sam otvoren, ali ovo govorim jer vas volim i stvarno vjerujem da Bog može svima
oprostiti grijehe. Svi znaju da je Bog milosrdan, ali je također dovoljno moćan
da oprosti takve prljave grijehe i čovjeka učini ponovno čistim. Samo
poslušajte mog prijatelja Josepha Sciambru u našem intervjuu ovdje ili ovdje.
7. Kronični neuspjeh katehiziranja svoje
djece.
Mnoge
dobre majke i očevi povremeno propuste neke katehetske sate za svoju djecu, a
to nije velika stvar. Zato kažem da je smrtni grijeh samo ako ste imali kronični (životni) neuspjeh u
katehizaciji vaše djece. Dakle, ako ne naučite katoličku Vjeru i ne naučite
svoju djecu katoličkoj Vjeri (a ne mislim samo na nedjeljnu Misu, nego mislim
na puninu katoličke vjere), onda je to smrtni grijeh. To je posebno usmjereno na
biološke očeve i svećenike, jer ste pozvani biti glavni katehizeti svojih
obitelji i stada. Vidite, ništa od ovoga nije legalizam. Sve se svodi na
ljubav: “Ako me ljubite, zapovijedi ćete
moje držati” (Iv 14,15). Kako vaša djeca mogu upoznati Isusa ako ih ne
naučite kako moliti, meditirati i moliti Krunicu? Krunica, kada se pravilno
moli, uistinu nas upoznaje s Isusom Kristom, tako da vaša djeca nikada neće
čuti ovo od našeg Gospodina na kraju svog života: "Neće svatko tko mi
govori: 'Gospodine, Gospodine' ući u kraljevstvo nebesko, nego onaj koji vrši
volju Oca mojega koji je na nebesima. U onaj dan mnogi će mi reći: 'Gospodine,
Gospodine, nismo li u tvoje ime prorokovali i tvojim izgonili zloduhe i činiti
mnoga čudesa u tvoje ime?’ I tada ću im kazati: ‘Nikada vas nisam poznavao,
odstupite od mene, činitelji bezakonja’” (Mt 7,21-23).
8. Jako naštetiti nečijem ugledu.
Sveti
Ignacije Loyolski piše: “Ako razotkrijem
tuđi skriveni smrtni grijeh, smrtno griješim. Ako razotkrijem skriveni
laki grijeh, lako griješim; ako je njegov nedostatak, ja ispoljavam svoj."
To znači da ako ogovaram da je moj susjed počinio preljub, to me stavlja u
smrtni grijeh, jer sam otkrio skriveni smrtni grijeh, ali ključno za ovu frazu
je riječ "skriveni", jer ako otkrijete, na primjer, da vaša majka
više ne ide na misu ili da je vaš otac napustio Katoličku Crkvu, to su javni
smrtni grijesi. Nadalje, ne da se o tome treba puno govoriti, ali raspravljati
o javnom smrtnom grijehu, recimo političara, što nije dobra praksa za katolika,
to nije smrtni grijeh. Na primjer, ako vaš susjed seksualno zlostavlja svoju
djecu, morate pozvati policiju. Nije grijeh razgovarati o tim stvarima, kada to
mora biti zbog fizičke sigurnosti i vječnog spasenja drugih. Također izbjegavaj
tračeve o smrtnim grijesima tipa: Toj djevojci na našem proučavanju Biblije
stvarno su potrebne molitve jer neprestano koketira sa svećenikom.” Ponavljam
riječi sv. Ignacija Loyolskog: "Ako otkrijem skriveni smrtni grijeh
drugoga, smrtno griješim."
9. Propuštanje nedjeljne Mise bez
valjanog razloga i/ili nepotreban rad nedjeljom.
Bilo
je to nekada kada se nepotreban rad nedjeljom
smatralo više od dva sata rada. Sveti Ivan Vianney, koji je nedjeljom vidio
ljude kako guraju svoja poljoprivredna kola, rekao je, "Vidim ih kako guraju svoja kolica i
vidim kako ih guraju u pakao." Ne bismo li to isto mogli reći u
supermaketu nedjeljom? "Vidim ih kako guraju svoja kolica i vidim kako ih
guraju u pakao." Opet, ovdje je potrebno jedno upozorenje. Nedjeljom je
potreban posao. Na primjer, medicinsko područje zahtijeva radnike nedjeljom:
“Je li subotom dopušteno činiti dobro ili zlo, život spasiti ili ubiti?” (Marko
3:4). Ili, ako u nedjelju imate veliku gozbu za svoju obitelj, naravno, možda
će biti potrebno nekoliko sati čišćenja. Također je izuzet karitativni rad:
čišćenje vaše Crkve ili rad u pučkoj kuhinji. To nije samo dopušteno, nego se
čak i potiče nedjeljom. Ali sve u svemu, trebalo bi raditi subotom kao što
Židovi rade petkom da se sve stigne. Već čujem mnogo svećenika koji čitaju ovaj
post na blogu i njihov odgovor meni: "Ali prema novom zakonu mi smo
slobodni u Isusu Kristu, pa zašto nas uspoređivati sa starozavjetnim Židovima
i subotom?" Moj odgovor: “Upravo zato da nedjeljom sa svojim obiteljima
budemo slobodni sinovi Božji.”
10. Uskraćivanje poštene plaće
svojim radnicima.
Papa
Sveti Pio X. piše u svom Katekizmu: "Grijesi za koje se kaže da vape Bogu
za osvetom su ova četiri: (1) hotimično ubojstvo; (2) grijeh sodomije; (3)
ugnjetavanje siromašnih; (4) uskraćivanje plaće radnicima." Posljednja dva
moraju uzeti u obzir svi katolički poduzetnici. Ovo su četiri najteža grijeha
koje je Crkva iznijela. Ovo nije zastarjela pobožnost fr. Nixa. Ovo je
Učiteljstvo Katoličke Crkve. Mnogo je više dijelova naše artikulirane vjere i morala
su nepogrešive od samo par ex-cathedra
izjava.
11. Opijanje ili drogiranje.
U
budućnosti ću objaviti podcast ili objavu na blogu o drogama, pa se ukratko
usredotočimo na to zašto je opijanje alkoholom smrtni grijeh. Opijanje nije
smrtni grijeh samo zato što vodi činjenju drugih smrtnih grijeha (kao što
većina ljudi danas kaže), nego također samo
po sebi, pijanstvo uništava najveći prirodni dar koji nam je dan, naš razum.
Dodirnu točku između pripitosti i pijanosti po svetom Alfonsu Liguoriju nije
tako teško dostići kako bi neki možda pomislili: “Među svim je autoritetima sigurno mišljenje da bi se pijanstvo smatralo
smrtnim grijehom, potrebno je da ono bude savršeno pijanstvo, to jest da bi
potpuno lišilo osobu upotrebe razuma. Baš kako uči sveti Toma (II IIæ q.
150, a. 2), i svi Doktori Crkve. Zloba pijanstva sastoji se u tome, da se
čovjek, želeći i znajući, lišava uporabe razuma. Sveti Antun naučava istu stvar
na str. 2 tit. 6, c. 3 § 1. Zbog toga ne bi smrtno sagriješio onaj tko ne bi
potpuno izgubio razum od pijenja vina, čak i ako bi um bio poremećen, ali ne
toliko da ne bi bio u stanju razlikovati dobro od zla, kao što autori obično
kažu... (Uobičajeno je) mišljenje da se uči da pijanstvo nije smrtni grijeh ako
bi nekoga lišilo razuma samo na kratko vrijeme.”-Sv. Alfonz Liguori Moralna
teologija, knjiga II (u izdanju Gaude je
drugi broj, ali zaboravio sam koji) O grijehu, poglavlje 3, o glavnim
grijesima, članak II, što je pijanstvo? Ne. 75,
12. Uzalud izgovarati ime Isusovo.
U
drugoj stavci drugog dijela, pitanje 122, članak 3, sveti Toma Akvinski tumači
Izlazak 20:7, “Ne izusti imena... Boga svoga uzalud,” govoreći da je to zapravo
bogohuljenje, i da “bogohuljenje ili
bilo koja riječ ili djelo koje je uvreda za Boga mnogo je teže od krivokletstva.”
Stoga, govoriti "Isuse Kriste!" uzalud (ne u molitvi ili hvali ili
molbi) je smrtni grijeh, kao što sam rekao gore, da grijesi koji iziskuju smrt
u Starom zavjetu obično uzrokuju duhovnu smrt u Novom zavjetu Isus je svet kao i ime Jahve, jer je to ista osoba, Bog. Kad bi netko rekao ovo posljednje u
Starom zavjetu, bio bi kamenovan do smrti. U današnje vrijeme, u Novom savezu,
sud je rezerviran, zbog čega ne umiremo odmah nakon što počinimo smrtni grijeh
kao što je uzalud izgovaranje Božjeg imena. Ukratko, imamo vremena ispovjediti
ovaj grijeh prije suda. Sada, ja sumnjam u onu izreku “O moj Bože!” da je smrtni grijeh. Također, ako lupite prstom
po vratima automobila i vičete Presveto ime našeg Gospodina, to vjerojatno nije
smrtni grijeh jer očito niste djelovali uz potpuni pristanak, ako prolazite
kroz porod ili ste mučeni za Krista, vičući sveto ime "Isuse!" ne
samo da nije grešno, nego čak i zaslužno, jer Ga moliš za pomoć! Ali samo spominjanje i zlouporaba svetog
imena Isusa na način ti to htio ili ne htio, je sasvim sigurno smrtni grijeh
koji poziva na kaznu tebe i onih oko tebe. Kao što uvijek govorim grupama
mladih: "Kada izgovorite Isusovo
ime u molitvi, anđeli vam dolaze, a demoni bježe. Kada zloupotrijebite Isusovo
ime, anđeli bježe i demoni vam dolaze.”
13. Poricanje katoličke vjere,
uključujući bilo kakvu upletenost u okultno, čak i tarot karte ili Ouija ploče.
Isus
je rekao: “Dakle, svakoga tko mene prizna pred ljudima, priznat ću i ja pred
svojim Ocem koji je na nebesima, a tko god mene zaniječe pred ljudima, zatajit
ću i ja pred svojim Ocem koji je na nebesima” (Mt 10,32-33). Petljanje u druge
religije je izravno nijekanje Isusa Krista, kao što je dopuštanje vašoj djeci
da se igraju tarot kartama i Ouija pločama. Sve su to smrtni grijesi koji se
moraju ispovjediti prije pričesti. Je li čitanje Harry Pottera ili puštanje svojoj djeci da čitaju Harry Potter smrtni grijeh? Ne
znam, ali bih vas potaknuo da poslušate fra. Rippergera (egzorcist) u 57.
minuti ovdje.
14. Preskakanje pokore petkom.
Od
najranijih dana kršćanstva petak je bio dan posta, jer je Isus u petak umro za
nas. Zapravo, sve do Drugog vatikanskog sabora katolici su se morali
suzdržavati od mesa oko 50 petaka godišnje. Ovo je bilo vezano pod smrtni
grijeh. Je li se to promijenilo? Ne. Novi Zakonik kanonskog prava objavljen pod
papom Ivanom Pavlom II. samo je promijenio tip pokore, a ne zahtjev za
pokoru petkom. Sada, prijedlog je i dalje ostati bez mesa, ali je zamjenska
pokora dopuštena u novom zakonu iz 1983. Drugim riječima, još uvijek smo dužni
pod prijetnjom teškog grijeha činiti pokoru (fizički težak čin povratka Bogu)
petkom, čak i ako to nije suzdržavanje od mesa. Ali suzdržati se od mesa je
najjasniji pokazatelj da ne zaobilazimo tako ozbiljne stvari, stoga toplo
preporučujem svim čitateljima (osim vrlo starim, vrlo mladim, bolesnim i
trudnim) suzdržati se od mesa sve
petke osim blagdana 1. razreda (blagdana u novom kalendaru.)
15. Primanje svete pričesti s bilo kojim od gore navedenih grijeha na
srcu.
Katekizam
pape sv. Pija X. kaže: “Onaj tko
ide na pričest u smrtnom grijehu prima Isusa Krista, ali ne i Njegovu milost;
štoviše, on čini svetogrđe i zaslužuje kaznu prokletstva.” Nadalje,
Tridentski koncil (nepogrešivi koncil) kaže: „Ni za jedan zločin nema teže
Božje kazne od one za nesvetu ili nereligioznu upotrebu euharistije.“ (Trent,
De Euch v.i.) Molim vas, ako ste počinili bilo koji od gore navedenih grijeha,
otiđite na ispovijed prije primanja Presvetog Tijela i Krvi Gospodnje.
Konačno,
ako vaš župnik ili ispovjednik sumnja da je bilo što od navedenog smrtni grijes,
molim vas recite mu da ću s njim o ovome Učiteljstvu javno raspravljati na bilo
kojem mjestu, bilo kojem forumu (njegova župa, ulični ugao ili na YouTubeu) kad
god poželi.
No comments:
Post a Comment